Esmu mazliet (maigi teikts) shoketa par to kas notiek skola... mans vienigais un pirmais berns shogad saaka iet 1.klase un ir pagajushi tikai pirmie meneshi, bet man problemu ir vairak kaa vajag... sajutos vainiga ka esmu izaudzinajusi normalu sirsnigu beernu taa vieta ka varbut vajadzeja ieaudzinat vairak nekaunibas un agresijas, kuras reali pietrukst cinoties ikdiena ar klasesbiedriem, tas ir pirmkart.otrkart, kur saakas un beidzas skolotaja atbildiba uznjemoties audzinat pirmklasniekus, ja nepartraukti tiek risinati nevis celonji bet sekas un vainigs ir tas kursh patiesiba tiek jau taa apbizhots.sezhu un domaju... pie tam skolotaja taa vieta lai risinatu problemu klase man iesaka pilnigi veselu normalu bernu aizvest pie psihologa!!! padalieties pieredze, plz :)
daisy777
Personīgā pieredze - nežēlīgākie vilku likumi ir elitārajās skolās(manā laikā gan vēl visi skolotāji piedevām bija čekisti).
Normālās skolās ir arī normālas, cilvēcīgas attiecības (un vairāk arī cilvēku, kas doktora grādu jau ieguvuši, nevis tikai mantrausīgi augsta ranga činavnieki).
Meitene no meinstrīma jeb vienaldzīgo masas. "Tie vienaldzīgie mums ir ilgi taisīti." (c)
juunijs6
tukshas runinjas!!!!
atspolei dereetu kaadaa skolaa ieiet uz paaris stundaam:)))
hmzzzza
Laskovij.. un visi pārējie... ja katram bērnam mācītu iejūtību, līdzcietību, sapratni un cieņu vienam pret otru, būtu krietni vien mazāk šo kaķīšu un guļošo.
Es nerunāju par to, ka bērnam ir jāmāca pacietīgi klanīties un ļaut sevi aizskart, pazemot. Es vien saku, ka jāmāca bērniem risināt konfliktsituācijas bez vardarbības, ar sapratni par notiekošo. Un, manuprāt, nav nekas slikts, ja šajās konfliktistuācijās, kamēr bērns vēl maziņš, tiek iesaistīti vecāki, pedagogi.
Un nav arī obligāti skolotājam/vecākam jābūt despotam, lai bērns klaūsītos.. nezinu kā citiem, bet manējais (cik nu vēl šādā vecumā ir iespējams) saprot visu bez kliegšanas. Vienkārši bērnam ir jāpierāda ar darbiem/vārdiem, ka es kā pieaugušais esmu autoritāte, un tad arī nebūs nekādu problēmu ar disciplīnu. Liniālu izmantošana skolās sen jau vajadzētu būt pagātnei, normālā sabiedrībā visas audzināšanas metodes tiek vērstas uz sadarbību un brīvas personības attīstību. Ja tiks respektēts katrs bērns kā personība, tad šis bērns spēs uzticēties pieaugušajiem un uztvers to kā autoritāti.
daisy777
hmzzz, jebkurai personībai nepieciešama arī disciplīna, kuras augstākais mērķis ir pašdisciplīna.
Bet Tevis uzskaitīto saukļu dēļ skolās šobrīd valda anarhija, un pēc 12 skolā pavadītiem gadiem to pabeidz analfabēti.
Bērnam, kuram ir skaidri epilepsijas simptomi un kurš ar zīmuli gandrīz izdur klasesbiedrenei aci, neviens neko nevar izdarīt, jo pašiem vecākiem liekas normāli, jo darbojas aizsardzības mehānisms - noliegums... un tā nu tiek mainīta viena skola pēc otras...
KATRAM bērnam neiemācīsi būt labam - bērns tomēr ir savas ģimenes spogulis, un nabadzībā grimstošais Latvijas iedzīvotāju vairākums nevar radīt harmoniskas personības... Cīņa par izdzīvošanu sākas...
hmzzzza
daisy, kāda tur cīņa par izdzīvošanu bērnam????????????? nevajag iesaistīt bērnus pieaugušo problēm risiāšanā, laupot viņiem bērnību!
vecāku problēma ir viņu materiāli nodrošināt, apģērbt, dot siltumu, utml. lietas.
Bērnam nav jābūt atbildīgam par notiekošo valstī. Viņam ir jādodas uz skolu, jāizglītojas, jāpiedalās interešu nodarbībās, jātiekas ar draugiem, jāpalīdz mājas darbos.. bet viņam nav jācīnās un jāklausās vecāku žēlabās! Tas ir vecāku pienākums cīnīties par to, lai bērnam viss būtu!
Piemēram, es tikai tagad, kad esmu pieaugusi, uzzinu no vecākiem, cik smagi viņiem gāja 90-tajos gados, kad mūs ar brāli vajadzēja sūtīt uz nometnēm, sacensībām, utml. Bet viņi ne mirkli to neizrādīja, lai nelaupītu mums prieku, kā arī, viņi izvēlējās, lai mēs esam nodarbināti ar kaut ko, nevis bezmērķīgi klīstam pa pagalmu. Lūk, no šādiem nenodarbinātiem bērniem izaug tie "ļaunie", par kuriem jūs te spriežat.
Bet ne jau par bērniem te jārunā, bet par bezatbildīgiem pieaugušajiem!
juunijs6
daudzi vecaaki jau gjimenee iemaaca zagt un lamaaties, ne vien aizstaaveeties:)))
LIIMENIS ir shaushaliigs:))))
tas jau kaut kaa diivaini izklausass, un SAMULSUMS ir milziigs, kad ar to sastopies parastaa skolaa, ne kolonijaa, ne paliigskolaa, bet parastaa skolaa.....
p_p
(lakam man vienīgajai bērni iet normālā skolā... tfu, tfu, tfu)
Tomēr vajadzētu kaut kādu saprātīgu mērenību - tas, ka puikām (un ne tikai puikām) skolā sanāk saplūkties, ir tikai normāli. Sodīt, protams, vajadzētu, turklāt visus iesaistītos, jo praktiski ir nenosakāms, kurš īstais vainīgais un kurš pirmais sāka.
Manuprāt, saprātīgs konflikta risināšanas ceļš ir:
* bērns cenšas atrisināt konfliktu pats;
** ja pašam atrisināt konfliktu neizdodas, iesaistos es un mēģinu noskaidrot lietas pārrunājot tās ar skolotāju, iesaistītajiem bēŗniem un viņu vecākiem;
*** ja mani centieni situāciju neuzlabo, tad ir jāmaina skola, jo, ja jau sākumskolā bēŗnam tiek "atsists" prieks par skolas apmeklēšanu un socializēšānos, tad vēlāk var iestāties pilnīgs "vakars uz ezera".
Tomēr vecākiem derētu izskaidrot bēŗniem dažas patiesības, kuras palīdz dzīvot, piem.:
- dzīve nav kino, ne vienmēŗ labais uzvar;
- neviens nav solījis, ka dzīvē viss būs taisnīgi un godīgi (jebšu kā bieži vien bērnam saka - apēdīsi putriņu, iedošu konfekti)
- tiesības ir visiem - katra konkrēta indivīda tiesības beidzas tur, kur sākas kāda cita tiesības.
ps. starp citu, nepiekrītu hmzzzzai - manuprāt, bērni šā vai tā tiek iesaistīti pieaugušo problēmu risināšanā, tāpēc svarīgi ir šīs problēmas savlaicīgi un viņiem saprotamā veidā izskaidrot.
saulite_spiid
Teikšu vienu - PEDAGOGI NENāK NO PARADīZES, BET IR AUGUšI TAJā PAšā SABIEDRīBā, KURU VEIDOJAM MēS VISI!
Jāpriecājas, ka vispār vēl kāds grib strādāt skolā, jo skolotāju mierīgi pasūta d..., nosauc par p... utt. Jo mājās mēs tā runājam!
Atvainojiet, ka saku MēS. Liela sabiedrības daļa ir pilna stresa un nemīlestības, un īpaši mīlestības pietrūkst bērniem, jo vecāki skrien uz 3-4 darbiem, pārrodoties vēlu vakarā, lai nobārtu bērnu par nenomazgātiem traukiem, sabristām kurpēm, sasistu puķupodu utt. Nobārts viņš aiziet gulēt...un tāds arī pamostas. Nesamīļots aiziet uz skolu...un nav viņā mīlestības, ko dot citiem. Samīļotais bērns viņam šķiet kā dadzis acī, kuram vēl pāri vajag nodarīt...jo viņš saņēmis to, ko tik ļoti alkst katrs bērns, - mīļumu. Un tas skolotājs ir tajā pašā katlā:((
riks cita lieta, ka iespējams, ne Tavam bērnam visvairāk vajag pie psihologa. nenormalu bernu arī reizēm ved pie psihologa, bet galvenokart pie psihiatra. 80.-jos bija padomju skolās panesušies gadījumi, ka kā kas, tā bez suda i sļedstvija māsiņa aminazīnu un dimedrolu pakaļā.
lapsaacijs_albiins
/pirmo reizi pa visiem PA pavadiitajiem gadiem, izlasiija visu a capo d`al fine../
nu,ko, ljaudis ar atvaseem, taisam ka nu eksperimentu:
aizvaaciet savas pakaljas no kreesla un palaidiet savus siikos, izlasiit shito. nav svariigi- 7 gadi, 8.klase vai 18 gadi..
lapsaacijam domaat, ka jums mati buus stavus no taa, ko dzirdeesiet..
tad parunaasim.
jauku vakaru visiem. :)
nassa sevis aizstaaveeshana nav vardarbiiba un nevajag jaukt divas dazjaadas lietas, jo neviens jau nemaaca uzbrukt kaadam, bet buut gatavam briidii, kad nebuus neviena cita kaa tikai aci pret aci ar uzbruceeju vai pat vairaakiem, luuk, zinaat un prast riikoties shaadaas situaacijaas un nenobiities...tad, kad juus buusiet noziedznieka priekshaa un izskjirsies juusu liktenis, juus riikosieties automaatiski, nedomaajot vai tas ir labi vai slikti...pilniigi iespeejams, ka dazji te gudrie spriedeleetaaji attaptos ar slapjaam bikseem...bet es skolas laikaa sevi aizstaavot saspaardiiju vienu otrgadnieku un atceros veel ar kaadu kaifu es to dariiju, jo visiem vinjsh bija noriebies shis kretiins, kursh bija iedomaajies muus visus pakljaut...peec tam gan man naacaas seedeet ar vinju vienaa solaa, jo tikai no manis vinjam bija respekts, ko savukaart izmantoja skolotaaji, lai vareetu netrauceeti vadiit stundas...taa, luuk!
short njaa, paldies miljie par komentariem, izlasot to visu mani ir tik daudz emociju, ka megjinashu visu salikt pa plauktinjiem. un pievienojos tiem raxtitajiem ka tomer megjinasim bernus macit risinat problemas nevis ar duuri bet kaut kaa cilveciskak, jo tomer tiem pashiem musu berniem jau bus vien jadzivo shaja stresainaja un degradetaja vide,kura nav nekadu moreles normu un vertibu.tiem kas jautaja vai esmu runajusi ar skolotaju, atbildu, jaa nu logjiski ka ir runats un paarunats 100 reizhu, bet pagaidam rezultatu vel nav, tapec ar ir shis sashutums.to ka tomer kaut kas nav pareizi visa shitaja sistema tas nu tagad ir vairak kaa skaidrs, paldies jums par atsaucibu :*
un_ne_tikai Te nu ir tā atšķirība no pirmsskolas, kur pedagogs vienmēr ir klāt, redz un ievēro katru konfliktu jau pašā sākumā- palīdz to novērst, organizē brīvo laiku... Cik es esmu bijusi skolā, skolotājs līdz ar starpbrīža sākšanos atstāj klasi, jo "jāatvelk elpa nākošajām stundām"...un tas , kas valda pa to laiku klases telpā ir mēmais ārprāts!!! Pēc tādiem starpbrīžiem esu vedusi bērnu gan galvu "lāpīt", gan roku ģipsēt... Tāda dzīve! :))
birniss beernam ir vajadziigs teevs,lai neizaug par tirlinnu... 2010-01-22
Adzita1980 Ir gan skolotaajaam jaarisina probleema,vismaz 1-jaa klasiitee noteikti.Manu beernu sk. suutiija ne tikai pie PSIHOLOGA,bet pie PSIHIATRA-tikai par to ka vina cilaaja beernus,vareeja apskaut un nobucjot:)taa esot iekseejaa slimiiba,bet tahgad lasot seit gudrus padomus redzu,laikam esmu neriktiiga maate,maacot beernam miileet,izraadaas jaamaaca SIST,SPERT,tad jau peec paaris gadiem arii nosist. 2011-01-24
sp69
Kaut kā šitā tēma nokļuva virsupusē, aizlasījos. No sākuma līdz beigām.
Katrs par savu raksta - māciet to, māciet šito. Bet skolā neesi viens. Jāiedarboja sar vidi. Kas attiecas uz tiesībām - tas tiesības sniedzas tiktāl, ciktāl tu spēj ās aizstāvēt.
Arī pašam ir kaut kāda pieredze. Līdzīgi kā Silveram, bet ne tik dramatiski, lai gan arī bija ekšens ne pa jokam. Un neko. Pēc tam miers, vēl vairāk - čomoties visi gribēja.
Meitai nesen klasē viens tirliņš bija uzēdies. Raustīt, baksīt, vēl visādi. Izstāstīju - mēģini atšūt, ja ne - dod bietē. Tieši, skaidri, bez emocijām. Bietē. Un līdz galam, lai puisim, kas nenoliedzami lielāks un spēcīgāks, jau pēc pirma blieziena pārietu jebkāda vēlme pacīkstēties tālāk. Pēc kāda laika dabūju no māmiņas par to, ka šajā sakarā esot bijusi uz skolu izsaukta. Labā ziņa - visi izdzīvoja :D Un viss. Vairs nebakstās, arī pie citām meitenēm ne.
2011-05-31
labaa_feja ehh,labi,ka es lauku skolaa gaaju, nebij mums taadu probleemu. bija populaaraaki jauniesi/beerni un mazaak populaari,bet sisti vai citaadi pazemoti gan netika. 2011-06-01
maacekle
http://maceklis.blogspot.com/°
Skola
2011-06-03
russell
:DD
Šim procesam iet cauri visi mazie puikas. Klase ir mākslīgi izveidots kolektīvs, kurā katram ir jāizcīna sava vieta. Vienmēr būs "krutie" puikas un vienmēr "lašaras". Tur tavam dēliņam nevar palīdzēt ne skolotāja, ne psihologs. Viņam pašam ir jātiek cauri. Ja nevar, tad jāiet uz privātskolu, kur šādas lietas notiek, vai ja notiek, tad daudz mazāk/retāk.
Bet, vienmēr savu "siltumnīcas stādu" nevarēsi aizsargāt..
2012-01-20
<< iepriekšējās | Atbildes 61 līdz 79 (kopā 79) |