Kā bērnam iemācīt reizināšanu un dalīšanu?

Varbūt kāda māte var ieteikt-kā bērnam pareizi un ātri iemācīt reizināšanu un dalīšanu.

mieru_tikai_mieru  7 11 cik vecam bērnam?

marselis  6 15 skatoties ka berns mak operet ar cipariem
katram ir individuala daba....
neiet runa par reiz/dal.tabulam,ko velams zinat no galvas

pareizas metodes ir visas,ja gala rezultats ir pareizs
atkarigs no artruma,kas nosaka procesa augstako pilotazu
tas lidzinas, kad tris matematiki pie tafeles darbojas -,visiem pareizs rezultats-,bet formulas,pieeja un tehnika dazada,daz vienkarsi un atri atrisina,cits mokas garas slejas....
to ta nav iespejams vestulveida izstastit-,....ir dazadas pieejas pie skaitliem,to jedzieniem un projicesanas,dazi tas sasaista ar simboliem,augliem darzenie,krasam,skanam utt.,
tiesi tapat-,skaitlu miksesana,-,reizinasanas dalisana
vai pilnas gruppas ,vai saskelsana gruppas, vienibas
veselo atmesana,desmitos,simtos,tukst,milj.,
reizinasana,dalisana dazadu tabulu,stabu,vei citos veid...
jaskatas ,kads bernam princips pieejamaks,sadziviski,logiski uztverams
tad jarada principus,ka tas darbojas!
matematika -,ta ir simfonija!

iumis  6 9 Sviests ... tas ir jādara (to vajadzēja darīt un tu vari mierīgi to darīt, kamēr tevi vēl dzird) ikdienā, ejot pa ielu, skaitot mašīnas, policistus, mājas, reizinot, virtuvē pie galda ar reāliem āboliem, tos skaitot utt. Ja tev pašai "iekšā" tas nav, nav prāta, ne sajēgas ap ko lietas grozās, nu tad nekā. Vari nopirkt piemēram veikalā kaut ko - kartupeļus, piemēram ...

Deisa  4 7 Mācīju abus pēc matemātikas špikeriem, ko savulaik biju nopirkusi Rozes grāmatnīcā. Iedevu, lai mācās un pēc tam atprasīju - katru dienu pa vienam ciparam, reizinājumā ar pārējiem. Skaitļus izvēlējos augošā secībā (sākumā ar divi, nākamajā dienā 3, pēc tam 4 utt.) Kur kas aizķērās, uzreiz veidoju asociāciju virkni, kas palīdz atcerēties, piemēram, 6x8=48, skan kā pantiņš; 7x8=56 - pašai visgrūtāk šo bija atcerēties, to arī puikam teicu, vēl klāt pieliekot - visgrūtākais ir viegls, jo 7 un 8 ir viens aiz otra, tāpat kā blakus esošie 5 un 6) Protams, katram reizinājumam asociācijas nevar domāt, tas tikai vēl vairāk saputros, bet tās pielikt tikai tad, kad jau pa lielam reizrēķinu atcerās, tik dažās vietās ķerās.

Saxon  3 3 paņem tadulu, kur ir līdz 10X10.. un tad kopā reizinat. Ātri iemācīsies, man ome tā mācija. Pirmais jau var mācīt reizināt ar 2, tad 5, tad 10. Un saprast ka no šitiem skaitļiem ātri atrast pārējos. atņemot, pieskaitot rreizināmā summu cik vajadzīgs. kaut kā tā.
ir jau arī variants ar rakstīšanu zem tās līnijas, kur abus skaitļus saliek vienu zem otra, un tad skaita.
Galvenais izprast to principu, ir grūti paskaidrot, bet kad pats sapratīs tad aizies tā lieta.

Saxon  7 3 un nezinu vai piemēri ar priekšmetiem ir labāki.. Teiksim 3 āboli, 3 reizītes, cik sanāk??
Beigās jau domās 7āboli 8 reizītes, un tad nekas labs nebūs. :D
matemātika ir skaitļi. tas jāatcerās, tās stulbības jāmet pie malas , ar visiem dārzeņiem utt. tas der tad kad jau ir zināšanas apakšā. vai arī skaitot līdz 10 .

mieru_tikai_mieru  3 3 tabulas... tā var iemācīt reizrēķinu no galvas, bet - ne radīt izpratni, kāpēc 1/4 ir lielāka par 1/12. Ikdienā taču ir tik daudz lietu, kur var uzskatāmi redzēt, kā dalīt VIENĀDĀS daļās. 4 končas sadalīt godīgi uz 2-iem brāļiem - neviens no viņiem nepiekritīs, lai dalīšana notiktu nepareizi! Sadalīt pīrāgu 8 vienādās daļās un vērot, kas lielāks - 1/2 vai 1/8.
Bet - lai iemācītu kādam dalīšanu, tā vispirms ir pašam jāprot. Bet bērnam visu vajag uzskatāmi, rotaļājoties, nejauši, it kā starp citu. Nevis - davai, sēdi, tagad mācīsimies dalīt.
Radoši jāpieiet bērna apmācībai.

marselis  2 2 ps.,reizr.dal.,-tabulu macisana -,ta ir atmina(matematiska)
redzams nekas cits tev neatliek,...mehaniska domasana,nav svarigi ar dzejoliem vai bez.

matematiska domasana-,...ka tas notiek
tur tev bez ladziga pedagoga neiztikt

zinu bernus, kuri 3 kl.rezina.,dala 7 cip.skaitlus viena elpa!
ja tavs 8kl.,nem ladzigu pasniedzeju no fizmatiem!

kudala    4 savulaik, kad mani bērni sāka iet skolā, skolotāji lūdza mājās speciāli neko nemācīt, jo !!! ir speciālas metodikas attiecīgajiem vecumiem ko un kā mācīt... mazums kas vecākiem ienāk prātā , ja bērns atpaliek no saviem vienaudžiem, tad tas jau ir cits jautājums, bet arī tad labāk aprunāties ar skolotāju.

Just_restart    2 Man opaps savā laikā katru dienu lika iemācīties kā dzejolīti vienu stabiņu no reizreķina tabulas, kas uz burtnīcas vāka, un pārbaudīja. Viss. Pārējo paveica matemātikas skolotāja. Nevajag sarežģīt dzīvi.

Bazhix  1 1 Mtm, reizināšanā un dalīšanā izpratni nevajag. Darbības pirmajā simtā (10x10) ir jāiekaļ no galvas. Un to var izdarīt, tikai regulāri tās atkārtojot.. :) Diemžēl, ātrums, kādā bērns to iemācīsies, ir atkarīgs no bērna vēlmes to iemācīties. Un, ja bērnam svarīgākas būs citas intereses, visi skolotāji, mammas un onkuļi varēs stāvēt uz galvas. Bērns neko nezinās :)

Deisa    2 Jaunākais bija slinks, negribēja no galvas mācīties. Viņš it visur vieglāko pieeju meklē, tip, radošumu. Diemžēl skolotāja nebija ar mieru, ka bērns n-tās reizes to skaitli skaita un nezin no galvas rezultātu uzreiz nodaukt. Reizrēķins ir jāiekaļ. Un kad ar pamatcipariem tas ir iekalts, tad jau tālāk operēt ar lielākiem skaitļiem mācēs.
marseli - tu, saprotams, gribi palīdzēt, bet, lai to darītu, vispirms rūpīgi izlasi, kas jautāts - bērnam 8 gadi, ne 8.klase.

ponytail    2 Pagaidām lieliski pierādījusies Just aprakstītā metode. I man, i bērniem. Reizrēķins ir vienkārši jāiemācās no galvas, visu pārējo jau darīs pēc tam - kombinēs un pielietos. Tas ir vienkārši darbarīks. Un, kā reiz teica viena mana gudra matemātikas skolotāja, nekādas dalīšanas nebūs, kamēr nepratīs reizināt.
Tā ka labākais veids - pusstundu datora bakstīšanas ik vakaru aizvietot ar viena reizrēķina stabiņa iemācīšanos no galvas. Kā dzejolīti. Loģika, attiecības, izpratne - to visu pēc tam. Ir pārbaudīts.:)

falko_1967    1 atdod siiknaudu.paprasi cik konchas vai koshlenes vinai sanaaks.ja pareizi-piemet veel.taa iemaaciija mani un es savu meitinu.vinai nav mazaak par 9....matemaatika.

Marseliina    1 Varbūt pagaidi vēl 2 gadus, un skolā visu iemācīs.:)

mademoiselle_coco    1 Ir lieliska grāmata ar dziesmu disku "Māci mani degunlāci":) Iesaku! Darbojas pat visbezcerīgākajos gadījumos!:)

vilks28  1 1 Ņem un kaļ un no galvas un naff citas metodes.Izpratne nāks vēlāk,ja nāks.

hefny  1 1 bērns sāk visdu saprast,ja runa ir par naudu un to,kopar to var nopirkt-dabūt.
+ nauda neuag bankā..
+ nav vairs niķu veikalosģribu,gribu´..kad jāpērk par savu mēneša 1 Euro,-uzreiz piemetas taupība,krāsana,apjēgums,kā arīlielākas manas iegādei savs naudas uzkrājums.
= lepnums.
+panoteikšanās
= pašcieņa, jo nauda dod pašanoteikšanos,netkarību, brīvību, domaspatsāvību.

tāpāc jau mums Latvijā r viszemēkās algas tautai,kas nav biznesa haizivis, un vismazākās pensijas,-tad var manipulēt,tad cilvēkam nav pašcieņas,pašnoteikšanās,tad diedelē pabalstus,pat streikot nevar/jo nav uzkrājumu/,?ļ Ne velti pat visu nelaimju ievadītājs.Ļeņins: "nabadzībai ir nabadzīga domāšana"/.

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu