Bērna audzināšanas aspekti
Vai bērna psihi var negatīvi ietekmēt vecāku stingrība un dažreiz pielietotas armijas audzināšanas metodes?Piemēram, sīcis nozaudējis savu mājas darbu burtnīcu un nemaz neizrāda nekādu satraukumu par to. Uzdevu 10 minūšu laikā to atrast, jo ir zināms, ka burtnīca ir mājās.
Cik tālu vispār drīkst iet prasībās pret bērnu un kā panākt vēlamo rezultātu bez fiziskas ietekmēšanas?
Puikam 9 gadi.
Tessa (2013-02-24 22:04)
es neesmu vardarbiibas atbalstiitaja,berni ljoti labi saprot arii normalu valodu.vismaz man nav tadas pieredzes,ka k-kas japavel,jasoda.
no laika gala ir uzstadiijums: tu macies sev,ne man.un par burtniicam,stundam,majas darbiem,atbildi tikai tu.punkc.
rezultats-vidusskola videja atziime 9.
Zeltiite (2013-02-24 22:06) ja man būtu tik slimi vecāki, noteikti bēgtu prom no mājām (spec. skoklas un arī absolventes kautrīgās piezīmes. p.s. par cik neesmu pāķiene, savai meitai, tagad jau studentei, izvēlējos vienkāršu Rīgas tautskolu un to nenožēloju līdz šim).
ApartamentiEspana (2013-02-24 22:15)
Vardarbiba pret bernu nav ne ar ko attaisnojama un tikai stulbiem vecakiem nak prata izmantot ´´armijas metodes´´ bernu audzinashana. Jaa tieshi stulbiem, aprobezotiem, mazjutigiem, emocionali vesiem vai psihopatiskiem.
Berni medz but dazadi, bet ja vini sak uzvesties (biezi) sliktu, neadekvati, etc., tad 98% gadijumu tur vainojami vecaki, majas/gimenes apstakli.
Butu pratigi, ja tomer atbildetu un viedokli izteiktu tikai cilveki, kuriem ir berns/i, citadi autors/e atbildi nesanems, taa nebus nopietni lasama, jo ko gan var zinat par berniem cilveks, kuram nav savu bernu - praktiski neko. Tik vien to, ka pashu audzinaja.
_Krasula_ (2013-02-24 22:17)
Un, kādēļ tā burtnīca jātrod 10 min laikā? Varbūt pareizais laika limits ir 5 min, pusstunda jeb stunda?
Piekrītu snamlet.
HRDS (2013-02-24 22:18)
A mans uz tādu Fargo likumu uzliktu lielu un miikstu... :D
Likumi ir domati pakljautajiem... :P
Tessa (2013-02-24 22:27)
papildinot Konsul. berns nepiedzimst nepaklausiigs.vinjsh nepiedzimst nejauks un visadiem tur indigo-nez,es vispar neticu.
berns ir jaaudzina no pirmas dienas-tas nav jadara ne bernudarzam,ne skolai,pamatam ir jabut tikai un vieniigi Gjimene.kur abi vecaki ir adekvati,spej vienoties par audzinashanas metodem-tieshi tapec-ja,tikai no vecakiem ir atkariigs,kads vinjsh izaugs,cik pratiigs vai ne-pratiigs,cik emocionali stabuls un ta talak.
lielakoties aizliegumi un paveles agri vai velu radiis protestu un neuzticeshanos vecakiem.es nerunaju par miilestiibu ka tadu,bet tieshi saikni,ta ar bernu nebus,un vinjsh labpratak redzes vecakus ejam,neka nakam,arii budams jau pieaudzis.
bet nu,ka var redzet,pashi ir savu bernu kaleji.vai lauzeji.
fokapirmais (2013-02-24 22:27)
Dažām dvēsele pufaikā un to pat nevar izārstēt, laikam.
Bet par lietu:visgrūtāk ir būt 1. komsekventam un 2.ka esi bērna draugs.
Zeltiite (2013-02-24 22:37) Jo - pirmkārt, arī bērnam, jāspēj formulēt, ko vēlas un ko nevēlas viņš (nu vismaz vidusskolā). Un, galvenais, bērna audzināšanā ir nevis pakļauties, bet mācēt izdarīt pareizās izvēles?" Vai tiešām atkal ķīniešu ābece Latvijas lauku iedzīvotājiem?? P.s. mana meita ir jau izvēlējusies būt par mārketinga un tirdzniecības vadības studenti ;D (zinu, ka Latvijas laukos ar to nav ko darīt, bet viņas plānos arī kas tāds neietilpst!).
wolands (2013-02-24 23:01)
+ fargo
Ar bērnu audzināšanu ir tieši kā ar suņu dresēšanu:
1. Stingrība
2. Taisnīgums
3. Miers
4. Konsekvence
5. Burkāns un pātaga
un parūpeties, lai audzināmais neaizmirst, ka Tu viņu ļoti mīli un tas ir tikai Tavs nepateicīgais pienākums piespiest viņu darīt tieši tā kā ir jādara :D
Vismaz tā ir ar puikām. Meitenes ir sarežģitākas un tā kā tieša pieredze nav, tad labāk turēšu muti... ;)
Allegri (2013-02-24 23:37)
Tessa+
Pieturējos pie principa, ka bērni pēc piecu gadu vecuma vairs nav jāaudzina, vien jāmīl un jālutina. Tad viņi izaug paši. Un izauga ar labu potenciālu. Mjā, tikai kareivji, policisti un citi formastērpi droši vien no viņiem neiznāktu nekad. Tie jau ar kādam jāizaudzina.
tas1970 (2013-02-25 00:01) ----pie tā visa vēl...ar sirdi vajag mīlēt un dvēseli--
Deisa (2013-02-25 00:48)
Atkarīgs no bērna. Viennozīmīgas atbildes šādā jautājumā nav iespējamas. Varu vien padalīties ar savu pieredzi - ir divi puikas, 11 un 10 gadus veci. Līdz šim audzināju viena. Abi pilnīgi dažādi, taču jābūt visam godīgi, lai viens vai otrs nejustos apdalīts. Vecākais ir apzinīgs un viņam armijas metodes nav nepieciešamas, ja runa par skolas lietām, bet jaunākajam vējš galvā un, lai viņš ko kārtīgi izdarītu, arī reizēm pielietoju laika limita metodi, pretējā gadījumā uzdotais netiks izpildīts. Tikai bērnam iepriekš jāzin, kas būs, ja uzdevumu (atrast burtnīcu) neizpildīs. Sodam jābūt proporcionālam uzdevuma svarīgumam.
Un piekrītu Volandam un fargo - ne tikai bardzībai jābūt, bērnam ir jāpaskaidro, kāpēc tādi noteikumi, ka tas ir viņa paša labā, jo vecāki viņu mīl un grib, lai viņam nerodas problēmas attiecībās ar citiem viņa nolaidības vai paviršības dēļ. Es ar bērniem runāju izskaidrojot pieaugušo shēmas, lai viņiem ir skaidrība, kas un kāpēc. Plikas pavēles vai komandas nedrīkst būt, tad bērns tiek tikai ieprogrammēts, ne audzināts.
amis1970 (2013-02-25 05:30) Nu jau veci pa vēlu. Viss atkarīgs no mātes nostājas. Man nebija problēmu ar puikām, dabūja pa pakaļām un dabūja saldumus. Tagad esmu lepns ar viņiem.
HRDS (2013-02-25 07:05)
Ļaujiet bērnam augt patstāvīgam... un virzat to ar savu piemēru... Un nevajag ne pātagu ne burkānu...
Ja ļauj tam izjust atbildību par sevi un pret pārējiem bērns aug, ka prieks... Gan pats mācas gan mazākiem palīdz... Ja tas sak niķoties... tatad esat kur kļūdijušies.. meklejiet vainu sevī, savā attieksmē... Bērns nav vainīgs...!!! Tas atspoguļo tik Jūs pašus patīk tas Jums vai nē...!
NARINJA (2013-02-25 07:27)
Vecākiem bērni ir jāmīl un jāpieturas pie savstarpēji sarunātām robežām, ģimenes tradīcijām, iekšējiem likumiem, ja kas tiešām pazudis vai tad nevar iegādāt ko jaunu?..varbūt sīcis izrāvis lapas vai vēl kas ...varētu padomāt, ka paši nav bijuši viņu vietā...varbūt jaunā burtnīcā, sāktos jauna dzīve!
P.S.Apsmaidījos par lielībnieci- kaķi ar atzīmi 9...varu pateikt no pieredzes, ka vidējā atzīme diplomā nenosaka bērna veiksmi dzīvē, galvenās ir ne akadēmiskās zināšanas, bet pieredze un sociālās prasmes, zināma inteliģence un personības daudzpusība konkurēt ar blakus stāvošo...tā kā mācīties cilvis mācās visu mūžu, tad ne īpaši gudri spiest uz atzīmēm, bez paša gribas,WOTT!
violinn (2013-02-25 08:51)
Te nu es piekrītu HRDS komentāram. Pilnībā.
Ja par likumiem. Bērns, augot ģimenē, iepazīstas ar ""likumiem"" un kārtibu, kas tur valda, viņi redz kā kādās situācijās rīkojas vecāki, kāda ir viņu reakcija uz lietām, kas labas vai ne tik labas, attieksmi pret kārtību un atbildību un kas notiek, ja kaut kas netiek izdarīts. Arī sadzīviskā līmenī.
Es te tagad mēģināju izdomāt, kad manējiem būtu pielietota sistēma - pātaga/burkāns vai pielietoti sodi, ja kaut kas man nav pa prātam. Nav mums bijis tādu murgu. Stingrs tonis ir bijis, tas gan fakts un patiesa ieinteresētība kas tagad viņu dzīvē notiek.:)
Sodīšana, manuprāt, ir tāds pats vienkāršākais un lētākais , ko sencis var izdomāt. Iesaistīties un ievirzīt, kur patiktu, ir grūtāk. Pašam jāpadomā kā to izdarīt un jāizdara. Galīgi traki, ja tas ir kaut kas pretējs, ko sencis pats dara. Piem., ja pats nevīžīgs,bet pieprasa ideālu kārtību bērna mantās.
Piekritīšu, ka bērni ir dažādi. Tāpēc arī neatbalstu stulbu sodīšanu un bezierunu paklausību vecākiem tikai tāpēc, ka jāklausa.. Ar pieprasīšanu ievērot likumus, var panākt to, ka bērnā iznīcina jebkādu iniciatīvu vai izpratni, ka viņam arī pašam ir tāda lieta kā savas domas, uzdrošināšanās darīt un atbildība par savu rīcību. Te vēl varētu pieminēt potenciālo psihoterapeita klientu jau pieauguša vecumā, kad jātiek vaļā no bērnības traumām, kas traucē pilnvērtīgi izpausties. Par tuvu saikni ar vecākiem es nemaz nerunāšu šajā gadījumā, tādas vienkārši nav.
/ man ir divi bērni - divdesmit divi gadi un sešpadsmit /
daisy777 (2013-02-25 09:24)
HRDS un Vijole jau labi pateica.
Šis ir tas pats jautājums par autoritāti, kas zemāk iztirzāts Torpēdas tēmā. Ne jau gadiem vai pieaugušo statusam te ir nozīme, bet autoritātei bērnu un sievas acīs, kuru vājie mēģina iekarot ar fizisku spēku.
Amis laikam arī savai sievai mēģināja iedvest autoritāti tādām pašām metodēm, ja reiz šī aizlaidusies. :)))
skarbaiskungs (2013-02-25 09:33) Nu tùdìks tu komandieris, tùdìks.. Shajà gadìjumà tas vilciens ir aizgàjis. Jàmeklè cita pieeja tam bèrnam.
panaceja (2013-02-25 09:55) bērni ir vecāku spogulis.
mieru_tikai_mieru (2013-02-25 10:12) njā, un vecākiem šķiet, ka viņu prasības ir pilnīgi pamatotas, ka burtnīcas atrašana noteiktā laikā ir dzīves jēga! Sīcis saprot daudz labāk, ka - bulšits tas ir, un nekas vairāk. Un kas notiks, ja burtīca neatradīsies? Saņems skolā nesekmīgu atzīmi? Un tad? Zeme pārstās griezties? Mani bērni šitā burtnīcas "zaudēja" agrāk, 6-7 gadu vecumā. Pāris reizes saņēma nesekmīgu atzīmi par neizpildītu mājas darbu, bet - mamma nelikās ne zinis. Jo - tā taču nav mana burtnīca! Es tev viņu nopirku, bet atbildība par tās uzturēšanu - tavējā. Pēc četriem divniekiem vislielākais spītnieks saprata, kur glabājamas burtnīcas. Ļauj, lai bērns mācās no savām kļūdām. Jo agrāk sāks, jo ātrāk sapratīs.
Deisa(2013-02-25 10:32) Vēlno pieredzes - kaimiņos dzīvoja ģimenīte - 3 bērni auga savā vaļā - tika vecvecāku lutināti, nekādu sodu nebija. Pirmajās klasēs abi vecākie bija... nākamās atbildes
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 40 (kopā 50) | nākamās >> |
Kadi vecaki tadi berni, abols no abeles talu nekrit (22)
Vai Jusu berni atbalsta Jus ikdienas soli? (33)
Labas sekmes macibas (24)